Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Ik bestel voor het eerst bij ruitershopdiscounter.nl, hoe werkt dat?

Op de website klik je de producten aan die jij graag wilt hebben, vergeet niet de juiste kleur, maat en aantallen in te vullen. Nadat je je winkelmandje hebt gecontroleerd maak je een account aan en vul je jouw gegevens in. Het account aanmaken en invullen van je gegevens is eenmalig. Daarna klik je de juiste verzendwijze en betaalmethode aan waarna je producten zijn besteld. Voor 16.00 uur besteld is dezelfde dag nog mee met de postkoerier! (Met uitzondering van producten die niet voorradig zijn of weekend- en feestdagen)

Moet ik een account aanmaken?

Om een bestelling te plaatsen maak je een account aan op de website. Het account is gratis en is heel handig om bestellingen te plaatsen. Al je gegevens blijven bewaard waardoor je die niet meer hoeft in te vullen. Daarnaast heb je je bestellingen overzichtelijk bij elkaar.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen zorgen! Het wachtwoord kun je eenvoudig opvragen via het inlogscherm. Onderaan staat “wachtwoord vergeten?” waarbij je snel een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Hoe kan ik mijn bestelling zien?

Als je inlogt op Mijn Account kun je de status bekijken van jouw bestelling. In het account klik je op mijn bestelling waar je de status ziet, ook kun je ook oudere bestellingen bekijken.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, zeker! Het is mogelijk om je pakket te laten bezorgen op een ander adres dan het factuuradres. Tijdens het bestelproces kun je aanvinken dat het afleveradres afwijkt van het factuuradres, er verschijnt dan een tekstvlak waar je het bezorgadres in kan vullen.

Wat is de levertijd?

De producten die op voorraad zijn kunnen meteen geleverd worden. Voor online bestellingen binnen Nederland geldt voor 16:00 uur besteld wordt het dezelfde dag nog meegegeven aan de postkoerier van DHL. (Met uitzondering van producten die niet voorradig zijn of weekend- en feestdagen) Buiten Nederland zijn de levertijden langer afhankelijk van DHL.

Voor het bezorgen van onze pakketjes zijn we afhankelijk van de postbezorgers van DHL. Bij extreme drukte, stakingen en extreem weer is er sprake van overmacht waardoor de bezorging van je pakketje vertraging kan oplopen.

Kan een artikel toch uitverkocht zijn terwijl ik het al heb besteld?

De voorraad van onze producten en de website zijn aan elkaar verbonden. Op deze manier willen wij voorkomen dat een product na je bestelling toch uitverkocht blijkt te zijn. Mocht het gebeuren dat het product uitverkocht is word je hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht per e-mail.

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe moet dat?

Mocht je je bestelling willen annuleren dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via info@ruitershopdiscounter.nl . We willen zo snel mogelijk jouw pakket bezorgen daarvoor is het raadzaam om ons zo spoedig mogelijk te bereiken.

Mijn betaling

Waar vind ik mijn betaaloverzicht?

Als je inlogt op je ruitershopdiscounter.nl account staat aan de rechterkant Mijn Betalingen. Hierin staan overzichtelijk al jouw betalingen.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Het is mogelijk om te betalen via: iDEAL, VISA, Mastercard, Maestro, Paypal of met de ruitershopdiscounter.nl cadeaubon.

Is het betalen via de website wel veilig?

Ja het betalen via onze website is veilig, daarvoor gebruiken we een beveiligde internetverbinding wanneer je gaat betalen. De beveiligde internetverbinding herken je aan het slotje in de balk van je browser. Deze werkt als je gaat afrekenen bij de online kassa.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

De betaling wordt uitgevoerd door Rabobank Omnikassa. Na het invullen van je bankgegevens start Omnikassa het beveiligde proces van betaling. De betaling wordt binnen enkele minuten verwerkt en dit kun je zien in het scherm.

Hoe kan ik een cadeaubon inwisselen?

Een ruitershopdiscounter.nl cadeaubon inwisselen kan online op de website. De cadeaubon is in de vorm van een creditcard pasje. De cijfers op deze cadeaubon kun je online invullen tijdens het bestelproces bij de betaling. De waarde van de cadeaubon wordt automatisch van het totaalbedrag afgehaald worden.

Hoe kan ik vanuit het buitenland betalen?

Vanuit het buitenland kan er betaald worden met een creditcard of via de bank. Er kan betaald worden via de volgende banken: iDEAL, VISA, Mastercard, Maestro, Bancontact of MisterCash.

Wanneer kan ik een creditbedrag/terugbetaling op mijn bankrekening ontvangen?

Ons streven is om het door ons verschuldigde bedrag binnen 10 werkdagen naar je bankrekening terug te storten.

Mijn bezorging

Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen?

Je kunt tijdens het bestelproces kiezen om je pakketje op je eigen adres te laten bezorgen, maar het doorgeven van een alternatief adres is ook mogelijk. Je bestelling kan echter niet worden afgeleverd op een postbusadres.

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling bezorgd wordt?

Wanneer je voor 16.00 uur een bestelling bij ons doet, wordt je bestelling dezelfde werkdag nog aangeboden aan de koeriersdienst. Dit geldt niet voor bestellingen die je doet op zaterdagen, zondagen en feestdagen. We versturen je pakket via DHL.

Hoe wordt mijn pakket verpakt?

We verpakken je pakketje met veel zorg, zodat je de bestelling in goede orde ontvangt. Is dit niet het geval, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Mijn retournering

Ik wil een product retourneren, moet ik daarvoor betalen?

De kosten voor het retourneren van jou naar ons zijn voor rekening van jou.

Hoe kan ik een product retourneren?

Je mag het pakket terugsturen naar:

ruitershopdiscounter.nl

t.a.v. retour

Amersfoortseweg 205

3888 NM Uddel

Wat is de retourtermijn?

Je hebt het recht om de producten van uw bestelling of winkelaankoop tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Als het product binnen 14 dagen in originele staat ontvangen is krijg je van ons het verschuldigde orderbedrag retour gestort.

Mijn garantie

Ik heb een product ontvangen die kapot is, wat nu?

Het gebeurt niet vaak dat een artikel of doos beschadigd wordt tijdens transport. Gebeurt dit wel, neem dan snel contact op met de klantenservice van ruitershopdiscounter.nl. We zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuw product toegestuurd krijgt.

Hoe lang heb ik garantie op de producten?

Op alle producten is één jaar fabrieksgarantie geldig als het aankoopbewijs aanwezig is. Onder de fabrieksgarantie vallen fabricagefouten, fouten in het materiaal of bij de stiksels. Steentjes, strass, pailletten of slijtage door het gebruiken van de producten vallen niet onder de garantie. Indien het product schade heeft als gevolg van factoren van buitenaf zoals trekken, schuren, schroeven, spijkers, paardenhoeven of -tanden valt niet onder de garantie. ruitershopdiscounter.nl beoordeeld altijd of een product wordt vervangen, vergoed of dat het gerepareerd wordt.

Mijn cadeaubon

Hoe kan ik mijn cadeaubon inleveren?

De ruitershopdiscounter.nl cadeaubon kun je online inleveren tijdens het betaalproces. In de kolom cadeaubon kun je de code invullen die op je cadeaubon staat. De waarde wordt dan van het totaalbedrag afgetrokken.

X